Grab The Promo
Grab The Promo

PRODIY DI SHOPEE PENIPU

Bila bercakap mengenai seller yang menipu ni mesti ada yang pernah ditipu kan? Pelbagai alasan yang diberikan untuk mempertahankan kedai dia.


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
PRODIY DI SHOPEE PENIPU



Baru-baru ni Cik iena ada beli  barang dari PRODIY shop di Shopee mesasa sales 9.9 . Selepas membuat pembelian Cik iena terus mesej dan memaklumkan barang tersebut urgent untuk digunakan hari jumaat sebab Campsite ayah CIk iena dilanda banjir. Semua barang hanyut. Pondok juga hanyut. Jadi Pam air ini sangat diperlukan untuk kami pam air ke tandas di campsite.


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
PRODIY DI SHOPEE PENIPU



Jika seller dengan jujur memaklumkan yang barang tiada dalam stock kami boleh cari dari seller lain tetapi tidak seller hanya mementingkan keuntungan seller dimana dia hanya memberitahu barang sudah di bungkus dan menanti pihak kurier.


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
PRODIY DI SHOPEE PENIPU

 

PRODIY DI SHOPEE PENIPU
PRODIY DI SHOPEE PENIPU

 

Apabila banyak mesej menunjukkan pickup was unsuccessful cik iena kerap bertanya setiap hari lebih dari sekali. Seller tidak pernah bagi tau barang sold out. Dia cuma cakap barang sudah di bungkus. Sehinggalah hari ke 3. Baru seller bagi tau barang sold out.

Memang menipu setiap hari cik iena tanya jawab barang ada jangan risau dia akan percepatkan sekian sekian. Rupanya menipu. Setelah 3 hari baru nak maklumkan iaitu rabu petang. Cik iena nak guna hari jumaat . Mana sempat nak beli dari seller lain. Jelas menunjukkan seller ini tamak mementingkan sales bagi kedai mereka sahaja. Kalau mereka bagi tau awal, seller lain yang akan dapat order.

Ketamakan seller ini dengan menipu customer sangat menyakitkan hati. Kepada anda diluar sana tolong elakkan dari membeli di PRODIY Shopee. Kalau status pick up attemp was unsuccesfull banyak kali terus cancel je la sebab produk takde pun. Maybe dia pun tengah cari product dari seller lain tapi takde. Hari ke tiga baru mereka akan inform out of stock sedangkan masa beli kata ada. Dan kita dah pun mesej dan mereka kata jangan risau barank dah bungkus. Tiba tiba selepas 3 hari out of stock. Maksudnya apa? Maksud nya dia gula gula kan kita. Dia tipu kita.


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Banyak kali Pickup attempt was unsuccessfull



Jadi secara kesimpulannya jika ada order korang yang status nya "Pickup attempt was unsuccessful" lebih dari 3 kali, Korang cancel je la order . Lagi lagi bila seller kata barang dah pack tapi Pickup attempt was unsuccessful. Memang dia kencing. Untuk lebih selamat kalau barang tu mahal risau bila cancel dapat lambat ke. Korang beli guna shopee pay latter atau Shopee wallet.

Selepas cancel order dari seller ni selepas 3 hari ditipu. Cik iena order dari seller lain. Beli malam ni, esok dia dah hantar dan lusa dapat barang.  Cik iena beli dari perfectaire-shop


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
iena add to cart dari live dorang, mcm biasa kat live janji kemahen.lepas check out iena dm boleh post cepat tak.





PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Keesokan harinya iena tanya update sebab tengok status pickup was unsuccessfull

 

 

 


PRODIY DI SHOPEE PENIPU
ini yg mereka respond

 




PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Prodiy menyalahkan sistem error, means shopee sistem yang salah

 
 
 
 
 
 
 

PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Selepas menyalahkan sistem, Pihak Prodiy menyalahkan kurier pula
 
 
 
 
 
 
 
 

PRODIY DI SHOPEE PENIPU
dengan yakin dia kata barang sudah dibungkus dan jangan risau dan datang satu lagi mesej menyatakan item HAS SOLD OUT. SEDANGKAN DIA KATA BARANG DA BUNGKUS
 
 
 
PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Memang menyirap lah iena, then iena tanyamacam mana boleh habis sebab kata da bungkus. Lepastu mengencing lagi kata ada dalam stock dan akan shippes as soon as possible

 



PRODIY DI SHOPEE PENIPU
Masih meeruskan lakonan nak kencing tipu customer

 
 
 
 
 

PRODIY DI SHOPEE PENIPU
TIBA TIBA jawab sold out no stock. kejap ada kejab da bungkus kejap sold out, kejap ada balik. Sumpah macam haram jadah perangai seller nk untung diri sendiri je tak nak bagi orang beli tampat lain dia nak peram order tunggu stock dapat dari seller lain baru nak pos . Dan sekali lagi menyalahkan sistem shopee



Iena bengang iena cancel order dan order dari tempat lain. Kalau dari awal dia cakap takde stock senang. Boleh beli tempat lain dan barang akan sampai lebih awal. Iena beli dekat kedai lain 11/9/2024 selepas cancel order dari PRODIY PENIPU yang iena order masa sales 9.9 pada 9/9/2024 . Tiga hari PRODIY tipu kata ada stock, sah bungkus dan yang error adalah sistem shopee dan kurier.

iena beli dari kedai lain 11/9/2024 dan hari ini 13/9/2024 dah dapat barang nya... Jadi kalau perlukan barang hardrawe dan taknak kene tipu barang xde kata ada seperti PRODIY boleh beli dari seller ni perfectaire-shop




Sekian perkongsian kene tipu oleh seller Prodiy Di  Shopee.




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve