Grab The Promo
Grab The Promo

Meora dan Ferra di Eka Heights Kediaman Strategik Pelbagai Kemudahan


Memiliki rumah sendiri sering kali menjadi impian bagi setiap individu terutama buat mereka yang telah bekeluarga. Dalam‍ dunia yang kian berkembang pesat ini, di mana harga hartanah terus ‍meningkat dan cabaran kewangan semakin ketara, persoalan mengenai kepentingan memiliki rumah sendiri menjadi lebih relevan. Selain daripada faktor rekabentuk rumah serta saiz mahupun harga, faktor kemudahan dipersekitaran juga amat dititikberatkan dalam pemilihan sebuah rumah.

 

Meora dan Ferra di Eka Heights Kediaman Strategik Pelbagai Kemudahan

 

 Sebagai asas kehidupan, rumah memberikan perlindungan, keselamatan, dan ketenangan. Ia bukan sahaja tempat ‍di mana kita berlindung dari hujan dan panas, tetapi juga‍ ruang di mana‍ keluarga berkumpul, kenangan dicipta, dan identiti dibentuk. Selain itu, memiliki rumah juga membuka pelbagai peluang dari ‍segi kewangan dan emosional. Dengan lebih memahami mengapa memiliki rumah adalah satu langkah penting dalam perjalanan hidup, kita dapat membuat keputusan yang  lebih baik untuk kesejahteraan diri dan keluarga.

Terdapat banyak projek perumahan yang berkembang pesat di ibu negara khususnya termasuk di pinggir-pinggir bandar. Namun perumahan-perumahan yang lokasinya jauh dari kesibukan kota lebih mendapat perhatian buat golongan yang mengimpikan rumah idaman yang selesa untuk mereka bersara kelak.

Eka Heights Kediaman Strategik

Lumira di Eka Heights
Pintu Masuk di Eka Heights


Antara projek perumahan yang sedang meningkat naik adalah di Eka Heights dari Matrix Concepts. Eka Heights merupakan kawasan perbandaran yang berkembang di setiap sudut komuniti yang direka dengan teliti. Ini merupakan pembangunan eksklusif oleh Matrix Concepts. Bukan hanya sekadar tempat tinggal. Ianya adalah kanvas untuk anda menggabungkan ketenangan, kehidupan moden dan pelbagai kemudahan yang menjadikannya tempat yang sempurna untuk didiami.

Keadaan persekitaran yang tenang dan hijau,dengan dengungan alam semula jadi dan kemudahan
kehidupan moden di depan pintu anda pasti membuatkan anda berasa tenang, selesa dan teruja memiliki kediaman disini.

Eka Heights merangkumi lebih 371.79 ekar hartanah di Seremban Barat dan ianya merupakan conurbation dalam Malaysia Vision Valley 2.0 (MVV), iaitu koridor pembangunan baharu di Negeri Sembilan yang pastinya menambah nilai Eka Heights. Ianya sebuah projek bercita-cita tinggi yang ditetapkan untuk mengembangkan Kawasan Greater Kuala Lumpur. 


Eka Heights direka untuk mereka yang menghargai komuniti, Ianya menawarkan tempat perlindungan di mana keluarga boleh berkembang, berkembang maju, dan mencipta kenangan sepanjang hayat.


Eka Heights juga telah membuktikan daya tarikannya dengan kejayaan pelancaran Presint 3 dan Presint 10, dimana perumahan oleh Matrix Concepts. Permintaan yang kukuh tersebut membawa kepada penjualan unit yang cepat, seterusnya mempamerkan keinginan perbandaran untuk pembeli rumah yang mencari keselesaan, kemudahan dan pertumbuhan kawasan sekeliling yang bakal mengukuhkan lagi kegiatan ekonomi disekitar.

Eka Heights merupakan pilihan yang baik termasuk untuk pembeli rumah pertama malah ia juga berada di lokasi yang sangat baik dan terletak di tengah-tengah dan berhampiran iaitu bandar Seremban, Labu, Bandar Enstek dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA),

 

Lumira di Eka Heights
Sunken Seating

Ciri Ciri Keistimewaan Eka Heights

  • Meliputi 371.79 ekar tanah yang dibangunkan dengan teliti
  • Terdapat 3,620 unit kediaman yang menawarkan pelbagai susun atur, memastikan keistimewaan  untuk setiap gaya hidup dan saiz keluarga.
  • Terdapat 25 unit komersial yang membawa kemudahan terus ke depan pintu anda dengan pelbagai perkhidmatan penting dan runcit.
  • Menyediakan pusat komuniti seluas 15.5 ekar yang menawarkan ruang hijau yang subur untuk bersantai,rekreasi, dan pergaulan yang dinamakan Taman Mageka .
  • Ciri Keselamatan adalah aspek keutamaan di Eka Heights. Kawasan ini dikelilingi pagar dan Pondok Rukun yang diletakkan secara strategik bagi Tetangga untuk memastikan penduduk menikmati ketenangan fikiran, mewujudkan persekitaran yang selamat untuk anda dan keluarga anda.

Lokasi Utama dan Kebolehcapaian

Lokasi adalah segala-galanya dan Eka Heights terletak di lokasi yang sangat strategik. Ianya terletak dalam Wawasan Malaysia Valley, pembangunan ini dikelilingi oleh kawasan kejiranan yang mantap dan mempunyai ketersambungan yang sangat baik.  Kawasan ini berdekatan dengan Lebuh raya utama seperti Lebuhraya Utara-Selatan dan KLIA Linkage yang akan memudahkan anda untuk ke Kuala Lumpur Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) dan destinasi penting lain. Sama ada anda berulang-alik ke tempat kerja atau untuk anda menerokai bandar, Eka Heights merupakan lokasi yang sangat strategik yang  menempatkan anda di tengah-tengah pelbagai kemudahan.



Lumira di Eka Heights
Pelbagai aktiviti disediakan

 

Mempunyai Hab komersil yang dipanggil Eka Biz, sebuah kedai pejabat dalam pembangunan Eka Heights yang bersedia untuk muncul sebagai hab komersil eksklusif yang direka untuk keperluan penduduk di Eka Heights. Ianya bakal menjanjikan kemudahan yang tiada tandingan seperti restoran, kafe, klinik, kedai makanan haiwan, farmasi, dan pelbagai lagi perniagaan yang dapat dijalankan untuk keperluan penduduk di Eka Heights.

Bukan itu sahaja, penduduk juga dapat memilih atau ke hab komersial berdekatan, termasuk Sendayan MetroPark, Tiara Biz, dan Sendayan Merchant Square. Ini bagi memastikan pilihan yang luas untuk memenuhi keperluan membeli-belah penduduk.



Lumira di Eka Heights
Suasana di Lumira dilengkapi dengan tasik



Alami gaya hidup yang diperkaya dengan alam semula jadi di dalam Taman Mageka seluas 15.5 ekar


Mageka Park
Mageka Park

Di tengah-tengah Eka Heights terletak sebuah taman yang dinamakan Taman Mageka, sebuah oasis hijau seluas 15.5 ekar yang direka untuk memupuk kehidupan masyarakat di Eka Heights.  Taman Mageka ini dapat dikatakan lebih daripada sekadar taman. Ianya merupakan tempat penduduk berkumpul untuk berehat, bermain dan membina hubungan yang berkekalan. 


Mageka Park Entrance
Mageka Park Entrance



Taman ini menawarkan keindahan tasik yang tenang dan pelbagai kemudahan bagi memastikan gaya hidup yang lengkap untuk penduduk. Antara aktiviti sukan dan rekreasi ialah gelanggang futsal, gelanggang bola keranjang, gelanggang badminton, buaian gergasi, arca menawan, laluan refleksologi, plaza jam matahari, dan ciri-ciri tambahan. Selain itu, kawasan taman permainan menyediakan ruang yang menarik dan selamat untuk kanak-kanak dan kanak-kanak untuk menikmatinya. Ini pasti membuatkan penduduk berasa sangat selesa disini.


Mageka Park RabbitCage Playground
Mageka Park RabbitCage Playground

Mageka Park-Gazebo
Mageka Park-Gazebo

Ciri-ciri Istimewa Taman Mageka

  • Meliputi Tasik seluas 8 ekar, ianya sangat sesuai untuk berjalan-jalan petang atau berkelah di tepi air.
  • Terdapat Kawasan bermain seperti buaian gergasi, sangkar rumah pokok dan slaid arca arnab, dimana ianya sesuai untuk pengembaraan  kanak-kanak.
  • The Sundial Plaza, menawarkan tempat yang indah untuk bertemu rakan-rakan atau menikmati perhimpunan keluarga.
  • Kemudahan rekreasi yang menggalakkan gaya hidup aktif, daripada berbasikal hingga berjoging.

   

Mageka Park Sundial
Mageka Park Sundial

Meora dan Ferra di Eka Heights Kediaman Strategik Pelbagai Kemudahan

 

Di Eka Heights, anda bukan sahaja mencari rumah, tetapi ia mengenai mencari rumah yang bakal melengkapkan lagi gaya hidup anda dengan pelbagai kemudahan dipersekitaran yang akan memberikan keselesaan dan kepuasan kepada anda.Anda pasti akan tertarik dengan ketenangan alam semula jadi atau kemeriahan hidup bermasyarakat disini. Eka Heights mempunyai rumah yang istimewa untuk anda diami  daripada unit yang luas untuk keluarga yang sedang berkembang kepada rumah pintar moden yang direka untuk kecekapan, setiap rumah mencerminkan inovasi dan keselesaan. Ferra & Meora di Eka Heights menawarkan segala yang anda perlukan untuk sebuah kediaman impian bersama keluarga tercinta.


Lambang Kehidupan Kontemporari di Ferra @ Eka Heights

Lumira di Eka Heights


  • 20’ x 70’ / 2,142 kaki persegi
  • 4 Bilik dan 3 Bilik Mandi
  • Rumah Boleh Disesuaikan
  • Open layout conceps
  • Sistem Rumah Pintar
  • Keahlian Clubhouse
  • Pinjaman Dari RM 476,999*
Meora dan Ferra di Eka Heights Kediaman Strategik Pelbagai Kemudahan


Kehidupan Moden Memenuhi Dakapan Alam Semula Jadi di Meora @ Eka Heights


Meora Eka Heights Front Facade
Meora Eka Heights Front Facade

 

  • 22’ x 70’ / 2,245 kaki persegi
  • 4 Bilik dan 4 Bilik Mandi
  • Pegangan bebas
  • Reka Bentuk Luas & Reka Bentuk Berfungsi
  • Sistem Rumah Pintar
  • Kemudahan Komuniti Eksklusif 
  • Pinjaman Dari RM 574,999*

Meora Eka Heights Corner Landscape
Meora Eka Heights Corner Landscape

 

Menarik kan kediaman Meora dan Ferra yang terletak di Eka Heights ? JIka anda masih mencari cari rumah untuk anda sekeluarga dan berminat, anda boleh whatsapp https://wa.link/ghtaxx


#EkaHeights #Meora #Ferra #TheHeartofaThrivingCommunity #MagekaPark
#NatureatYourDoorstep #MatrixConcepts



0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve